سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سئو ویدئو

از چه افزونه ای برای سئو کردن ویدئو استفاده کنیم؟ (Yoast Video S

بهترین افزونه برای سئو کردن ویدئو در وردپرس

سلام دوستان امیدوارم با استفاده از مطالب قبلیمون که در مورد بهترین سرویس برای سئو کردن ویدئو | همه چیز درمورد آپارات، بهترین سایت های اشتراک ویدئو در ایران کدامند؟، چرا سئو ویدئو مهم است؟ | 17 نکته مهم در مورد سئو ویدئو، چگونه ویدئو را سئو کنیم؟ | آموزش سئو کردن ویدئو در 8 مرحله، آموزش سئو ویدئو بهمراه 10 ویدئو آموزشی رایگان توانسته بطور کامل شما را با سئو ویدئو و نحوه استفاده صحیح از ویدئو هایتان در صفحات، برای ارتقای رتبه سایتتان در گوگل آشنا کرده باشیم، همچنین پیشنهاد میکنم اگر هنوز شناخت کاملی با این موضوعات ندارید از مطالب قبلیمون دیدن کنید. در این بخش به معرفی افزونه ای برای انجام سئو ویدئو میپردازیم با ما همراه باشید.      

 

نتیجه تصویری برای افزونه سئو ویدئو

 

 

افزونه سئو ویدیو وردپرس Yoast Video SEO فارسی

یکی از ارکان مهم وبسایت های اینترنتی? محتوای آنهاست. بارها و بارها شنیده ایم که محتوا پادشاه وبسایت هست! Content is king! اما محتوای بدون سئو هیچ جایگاهی در نتایج گوگل نخواهد داشت. یکی از بهترین نوع محتوای آنلاین? محتوای ویدیویی است. محتوای ویدیویی آنقدر مهم شده که گوگل یک تب جدید در کنار بخش جستجوی تصاویر خود با عنوان نتایج ویدیویی اضافه کرده پس حتما محتوای ویدیویی آینده خوبی دارد. خب همانطور که گفتم محتوای ویدیویی باید سئو داشته باشد و برای اینکار نیاز به یک افزونه داریم. یک افزونه حرفه‌ای و مطمئن که سئوی سایت شما را تنظیم کند.

نمایش سایت شما در نتایج گوگل همراه با تصویری از ویدیو

افزونه وردپرس سئو ویدیو به شما اطمینان می دهد که ویدیو های سایت شما را بصورت تصویر بند انگشتی در نتایج گوگل نمایش دهد. این کار باعث می شود سایت شما در نتایج بیشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث افزایش ورودی ویدیو های شما می شود. اینکار برای آن دسته از کسانی که ویدیو های بیشتری در سایتشان قرار می دهند بسیار کارآمد است.

در ادامه کمی با وردپرس و سئو آشنا میشویم و سپس به معرفی کامل این افزونه میپردازیم.
نتیجه تصویری برای افزونه سئو ویدئو

اهمیت وردپرس و سئو

در این بخش در مورد اهمیت سئو و استفاده از ابزارهای وردپرس توضیحاتی میدهیم. موتورهای جستجو(گوگل) بهترین منبع ترافیک برای بسیاری از سایت ها محسوب می شوند و هنوز که هنوزه معتبرترین و مطمئن ترین منبع ترافیک در اینترنت هستند. وردپرس، یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا از دید سئو می باشد که در میلیون ها وبسایت، مورد استفاده قرار گرفته است. افزونه های سئو وردپرس نقش مهمی را در کمک به خیل عظیمی از وبمسترها ایفا می کنند. این پلاگین های سئو موجب بهینه سازی سایت های وردپرسی شده و رتبه آنها را در نتایج جستجو ارتقا می دهند.
افزونه های سئو وردپرسی رایگان و پولی زیادی در مخزن وردپرس وجود دارند. اما همه آنها نتایج خوبی را در سئو وردپرس ارائه نمی دهند. این مسئله می تواند برای کاربرانی که به تازگی شروع به کار با وردپرس کرده اند و قصد انتخاب افزونه مناسب سئو را دارند، بسیار گیج کننده باشد. اما قبل از شروع معرفی این افزونه، بهتر است به بیان ملاحظاتی بپردازیم که قبل از انتخاب یک افزونه می بایست به آنها توجه کنیم.

چگونه یک افزونه خوب سئو وردپرسی را انتخاب کنیم؟

یک افزونه یا پلاگین سئو خوب برای وردپرس می بایست دارای ویژگی های زیر باشد:

کدنویسی صحیح و تمیز

یک افزونه خوب سئو می بایست دارای کدهای تمیزی بوده و عاری از جاوا اسکریپت و CSS های اضافه ای باشد که تنها موجب افزایش زمان بارگذاری می گردند. این مسئله موجب تضمین سرعت بالای افزونه شده و بارگذاری سایت را کند نمی کند. کدهای هر پلاگین بهتر است دارای کامنت هایی نیز باشد تا کارکرد هر قسمت از کد را بتوان به سادگی فهمید. کدهای تمیز، پایه و اساس یک پلاگین خوب و کارامد وردپرسی است.

امکانات سئو فراوان

یک افزونه سئو خوب می بایست دارای چندین قابلیت سئو باشد تا شما را از نصب دیگر افزونه ها بی نیاز کند و در نتیجه تعداد افزونه های نصب شده در سایت کاهش یابد. افزونه های زیادی مانند افزونه 301 redirection وجود دارند که تنها یک کار مشخصی انجام می دهند. بهترین افزونه های سئو وردپرسی که در این مطلب معرفی شده اند، همگی دارای امکانات فراوانی بوده و چندین کار را انجام می دهند. نصب افزونه های زیاد در یک وب سایت به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود، چرا که این کار موجب افزایش زمان بارگذاری سایت می گردد.

مستندات کامل

وجود مستندات برای افزونه ها کاملا ضروریست تا بتوان با تمام ویژگی های یک افزونه آشنا شد. این مستندات می تواند به شکل ویدئو یا متن هایی همراه با تصاویر باشد که نحوه نصب، پیکربندی و به روز رسانی افزونه در آن آموزش داده شود. اغلب افزونه های سئو همراه با یک کنترل پنل برای ادمین هستند و به شکل پیش فرض پیکر بندی شده اند. یک افزونه برتر سئو می بایست دارای توضیحات دقیقی برای نحوه عملکرد هر قسمت باشد و ترجیحا در کنترل پنل نیز با استفاده از تولتیپ ها به توضیح مختصری از کارکرد گزینه ها بپردازد.

پشتیبانی خوب

یک پلاگین سئو خوب می بایست دارای بخش پشتیبانی مشتری خوبی داشته باشد. پلاگین های سئو رایگان موجود در مخزن وردپرس همراه با پشتیبانی رایگان در انجمن گفتگو خود هستند. قبل از نصب هر افزونه ای در وبسایت به بخش پشتیبانی آن رفته و نگاهی به فعالیت کاربران و توسعه دهنده افزونه بیندازید. همچنین با استفاده از این قسمت پشتیبانی می توان به مشکلات موجود در پلاگین پی برده و از راه حل آنها نیز آگاه شد.

نقدهای مثبت و امتیاز بالا

تمام پلاگین های سئو وردپرس قابلیت کسب امتیاز و نقد از طرف کاربران را دارند و این مسئله می تواند راهنمای شما برای آگاهی از ارزش نصب آن در سایت شما باشد. در مورد پلاگین های رایگان سئو وردپرسی، این بخش می تواند شروع خوبی برای ارزیابی آن و دانستن میزان رضایت کاربران از آن پلاگین باشد.

به روزرسانی های منظم

یک افزونه سئو وردپرسی همواره و به طور منظم می بایست از طرف توسعه دهنده آن به روز رسانی شود تا از همیشه از سازگار بودن آن با آخرین نسخه وردپرس مطمئن شد. نصب افزونه ای که به مدت زیادی به روزرسانی نشده است، سایت را مستعد هک شدن و ایجاد مشکل عدم تطابق پذیری افزونه ها با یکدیگر و هسته اصلی وردپرس می کند. این مسئله در هنگام انتخاب بهترین افزونه های سئو وردپرس، به هیچ وجه نبایست نادیده گرفته شود. تاریخچه به روز رسانی های افزونه را بررسی کرده و تاریخ آنها را چک کنید. همچنین نوع به روز رسانی ها را نیز بررسی کرده تا اطلاعات بیشتری از پشتیبانی آن کسب کنید.

تطابق پلاگین ها

پلاگین های سئو وردپرس می بایست با سایر پلاگین ها نیز تطابق داشته باشند. عدم توجه به این موضوع می تواند موجب مشکلات عدیده در سایت شود و حتی آن را به کلی از کار بیندازد. بخصوص پلاگین هایی که از کتابخانه های جاوا اسکریپت استفاده می کنند، بیشتر موجب ایجاد چنین مشکلاتی می گردند.
نتیجه تصویری برای افزونه سئو ویدئو

بهترین افزونه سئو ویدئو در وردپرس

انتخاب یک افزونه مناسب می تواند شرط موفقیت سایت شما تلقی گردد. افزونه های سئو متنوعی در وردپرس وجود دارند که امکانات زیادی را به کاربران ارائه می دهند. اما از بین آنها تنها چند افزونه هستند که تمامی قابلیت های لازم در سئو ویدئو را یک جا عرضه می کند.

 

آموزش افزونه Yoast Video Seo – افزونه سئوی ویدئو وردپرس :

در صورتی که در سایت وردپرسی شما در نوشته ها و یا در برخی برگه ها ویدئو وجود دارد جهت سئو و بهینه سازی ویدئو در گوگل و نمایش و افزایش رنکینگ ویدئو ها در نتایج جستجوی ویدئو های گوگل این افزونه به یاریتان می آید. توجه کنید قبل از نصب این افزونه لازم است افزونه Yoast Seo در وردپرس شما نصب شده باشد. فرقی بین افزونه yoast seo رایگان یا پریمیوم در کارایی این افزونه ندارد. پس از نصب نسخه اورجینال این افزونهزیرمنویی با عنوان Video Seo به منوی سئو اضافه می گردد.

پس از نصب نسخه اورجینال این افزونه زیرمنویی با عنوان Video Seo به منوی سئو اضافه می گردد.

 

 

 

افزونه سئوی ویدئو

 

با کلیک برروی آن با صفحه زیر روبرو خواهیم شد:  

 

آموزش افزونه Yoast Video Seo

 

آشنایی بیشتر با افزونه سئو ویدئو:

قیمت تنظیمات اصلی بیشتر مربوط به تنظیمات نقشه سایت است. در مورد فیلدهای این بخش مهمترین فیلد که قابل توضیح است فیلد سفارشی است. فرض کنید در قالب سایت شما در قسمت ویرایش نوشته ها فیلدی با عنوان ویدئوی شاخص وجود دارد. در اینجا باید نام فیلدهایی را مشخص کنید که در آنها ویدئو قرار می گیرد تا افزونه بتواند آنها را بعنوان ویدئو شناسایی و بهینه کند. تنظیمات جاسازی بیشتر مربوط به تنظیمات اتصال به شبکه های اجتماعی است . همچنین در این قسمت ویژگی ای وجود دارد که باعث می شود ویدئو ها حالت ریسپانسیو پیدا کنند. در تنظیمات قسمت بعدی بایستی نوع نوشته هایی که در آنها ویدئو وجود داره مشخص کنید تا در نقشه سایت قرار گیرد. ممکن است در قالب شما مثلا قسمتی مجزا برای نمایش ویدئو ها وجود داشته باشد . در اینجا آن را انتخاب می کنید. در قسمت دسته هایی که در نقشه xml سایت قرار می گیرند شما دسته هایی را مشخص می کنید که ممکن است در ارشیو آنها ویدئو وجود داشته باشد. به  عنوان مثال ممکن است در قالب سایت شما نوع نوشته ای با عنوان ویدئوها باشد که دارای دسته بندی با نام دسته بندی ویدئوها باشد. در این لیست دسته بندی ویدئوها را علامت می زنید . اگر در سایت شما ویدئوها در نوشته قرار دارد دسته ها را انتخاب می کنید. در قسمت آخر با کلیک برروی دکمه به افزونه فرمان می دهید که  تمامی ویدئو ها را دوباره ایندکس کند. این افزونه همچنین قسمتی را به تنظبمات سئوی برگه ها و نوشته اضافه می کند که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید: در قسمت آخر با کلیک برروی دکمه به افزونه فرمان می دهید که  تمامی ویدئو ها را دوباره ایندکس کند. این افزونه همچنین قسمتی را به تنظبمات سئوی برگه ها و نوشته اضافه می کند که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید:

 

 

افزونه سئوی ویدئو

 

  در این قسمت با مشخص کردن برخی مشخصات ویدئو با ویدئو های نوشته یا برگه را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید. امیدوارم از این آموزش نهایت استفاده را کرده باشید. همچنین میتوانید سوالاتتان را در بخش کامنت بپرسید تا در اولین فرصت پاسخگویتان باشیم.

 

 

 

 

ویدئو آموزش افزونه سئو وردپرس

 

جمع بندی

افزونه های سئو وردپرس، نقشی اساسی در بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو بازی می کنند. افزونه های سئو وردپرسی دارای ویژگی هایی هستند که سئو داخلی سایت را تضمین کرده و متناسب با الگوریتم های گوگل پیاده سازی می کنند. هر پست منتشر شده در سایت می بایست دارای متای توضیحات مشخص و کلمه کلیدی خاصی باشد. سئو ویدئو فرایندی مستمر می باشد و از این رو می بایست همواره و به صورت منظمی به بررسی اشکالات موجود بپردازید و از سلامت سایت اطمینان حاصل کنید.

 

  لبنکهای مفید (مطالب مرتبط):  

بهترین سرویس برای سئو کردن ویدئو | همه چیز درمورد آپارات

 بهترین سایت های اشتراک ویدئو در ایران کدامند؟  

چرا سئو ویدئو مهم است؟ | 17 نکته مهم در مورد سئو ویدئو

چگونه ویدئو را سئو کنیم؟ | آموزش سئو کردن ویدئو در 8 مرحله

آموزش سئو ویدئو بهمراه 10 ویدئو آموزشی رایگان

 

 


بهترین سرویس برای سئو کردن ویدئو | همه چیز درمورد آپارات

معرفی کامل آپارات

تصویر مرتبط

بعد از بررسی بهترین سایت های اشتراک گذاری فیلم در ایران و خارج ایران که در 2 پست قبل به آنها پرداختیم که برای داشتن اطلاعات در این زمینه میتوانید از بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو ایرانی و آموزش سئو ویدئو دیدن کنید. وقت آن شده که بهترین سایت ایرانی در این حوزه را به طور کامل معرفی کنیم تا آشنایی بیشتر با این سرویس اشتراک گذاری ویدئو داشته باشید و از نحوه عملکرد آن مطلع شوید.با ما همراه باشید.

آپارات | سرویس آنلاین اشتراک گذاری ویدیو

وجود سرویس های اشتراک ویدیو این امکان را برای ما فراهم می کنند که به راحتی همه ی فیلم های ضبط شده در سراسر جهان را مشاهده کنیم و ویدیوهای خودمان را نیز با دیگران به اشتراک بگذاریم. آپارات بدون شک بهترین سرویس اشتراک ویدیو آنلاین ایرانیمی باشد که همه ما بارها اسم آن را شنیده ایم. این سرویس به دلیل داشتن محیطی مطمئن و سازگار با بستر اینترنتی کشورمان، می تواند اولین انتخاب ما باشد.
آپارات موفق ترین بستر اشتراک گذاری محتوای ویدئویی در ایران است. این سرویس توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صبا ایده ) در بهمن 1389 شروع به کار نمود . ارائه این شبکه اجتماعی در حالی صورت گرفت که دسترسی به بسیاری از سرویسهای اشتراک گذاری در ایران مسدود بود و همین مسئله اما و اگر های زیادی را جهت وجود ساختار فنی مورد نیاز و جذب مخاطبان توسط این شبکه اجتماعی بوجود آورد . اما با وجود چالش های زیاد ، آپارات با ایجاد بستر لازم و ارائه ابزار های مورد نیاز جهت انتشار ویدئو های کاربران زمینه مناسب برای بهره برداری از ظرفیت های بالای این نوع محتوا را برای کاربرانش فراهم نمود . این امر باعث گردید آپارات با استقبال قابل توجه کاربران مواجه شده و به عنوان موفق ترین بستر اشتراک گذاری ویدئو در ایران تبدیل شود . همچنین این وب گاه همراه با وب گاه های کلوب و میهن بلاگ توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صبا ایده) راه‌اندازی شده است و مدیریت آنها بر عهده محمدجواد شکوری مقدم می‌باشد. آپارات در سال 92 از سوی جشنواره وب ایران در بخش چند رسانه‌ای برخط، به انتخاب کارشناسان برگزیده شد و در سال 90 نیز به عنوان بهترین وب گاه فیلم برگزیده شد.

 

آپارات همانند دیگر سرویس های اشتراک ویدیو امکان مشاهده و انتشار فیلم را در اختیار کاربران خود قرار داده. در آپارات می توانید برای انتشار فیلم های خود کانال بسازید و فیلم هایتان را در کانال مخصوص خود منتشر کنید. با نصب اپلیکشن آپارات محیطی همچون وب سایت آن پیش روی شما قرار می گیرد. این اپلیکشن درصد زیادی از امکانات سایت آپارات را در خود جای داده است. رنگ بندی برنامه همان رنگ بندی استفاده شده در سایت آپارات است. می توان گفت ظاهر برنامه آپارات ساده، زیبا و خوش رنگ است. در بالای صفحه آیکن جستجو و منوی برنامه آپارات وجود دارد. با انتخاب گزینه جستجو می توانید با تایپ نام فیلم ها یا برچسب های مورد نظر خود، در بین ویدیوها به جستجو بپردازید و به مشاهده ی آن ها بنشینید. با استفاده از منوی برنامه نیز به صفحه اصلی برنامه، جدیدترین ها و پربازدیدترین ها دسترسی دارید همچنین می توانید وارد حساب کاربری خود شوید و یا در آپارات حساب کاربری جدیدی برای خود بسازید. امکانات مختلف برنامه آپارات، مانند بسیاری از برنامه های موبایلی، از طریق تب هایی که درپایین صفحه قرار داردند در اختیار شما قرار می گیرد. در ابتدای صفحه اصلی برنامه دو تا از پر بازدیدترین ویدیوها که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، نمایش داده می شود. و بعد از آن لیستی از بقیه ی فیلم های پربازدید وجود دارد که برای مشاهده هر کدام از ویدیو ها باید آن را لمس کنید. با انتخاب هر فیلم می توانید آن را به اشتراک بگذارید، دانلود کنید و یا  برای آن فیلم کامنت بگذارید. در تب بعدی لیست دسته بندی های مختلف ویدیو ها را می بینید که با انتخاب هرکدام، به فیلم های آن درسترسی خواهید داشت. در تب بعدی می توانید آخرین ویدیوهای کانال هایی که آن ها را دنبال می کنید را ببینید. برای دنبال کردن کانال ها و یا کامنت گذاشتن باید با یک حساب کاربری وارد شده باشید. برنامه آپارات (Aparat) شامل دسته بندی های مختلفی از جمله هنری، گردشگری، ورزشی و غیره می‌شود. بنابراین کاربر می‌تواند با انتخاب هر یک از دسته بندی‌ها به ویدیوهای مرتبط دسترسی داشته باشد و یا با لمس آیکون به شکل ذره بین موجود در گوشه بالا و سمت چپ صفحه به جستجو ویدیو دلخواه خود بپردازد.  

 

تصویر مرتبط

 

مزایای آپارات :

امکانات و ویژگی های متنوع آپارات در طول سال ها آن را به بستری مورد اعتماد برای کاربران و نیز ابزار کارآمد برای کسانیکه میخواهند سئو ویدئو انجام بدهندتبدیل شده است . از سوی دیگر مخاطبان می توانند به سادگی به ویدئو ها دسترسی داشته و به تماشای آن ها بنشینند . به گونه ای که پخش 6 میلیون ویدئو در روز و دانلود 5 میلیون بار نسخه اپلیکیشن آن نشان از اعتماد مخاطبان به این شبکه اجتماعی دارد . ایجاد کانال در آپارات جهت به اشتراک گذاری ویدئو  مهمترین قابلیت آپارات محسوب می شود . با استفاده از کانال ها می توان کلیه ویدئو های مورد نظر که با قوانین سایت منطبق می باشند را بارگذاری و برای افراد نمایش داد . در آپارات علاوه بر کانال های معمولی که کلیه کاربران می توانند آنها را ایجاد و استفاده نمایند ، کانال های دیگری به شرح زیر وجود دارند :

کانال های رسمی آپارات :

این نوع از کانال ها ویژه شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی مطرح ، شخصیت های محبوب سیاسی ، ورزشی ، فرهنگی ، برند های تجاری سر شناس و سایت های پر ترافیک کشور است . مزیت کانال های رسمی جذب مخاطبین جدید و ایجاد یا ارتباط تعاملی با آن ها است . همچنین جلوگیری از ایجاد صفحات غیر واقعی منتسب به افراد و انتشار مطالب غیر موثق از دیگر مزایای این نوع کانال است . در حال حاضر تعدادی از چهره های شناخته شده و مسئولین کشور در آپارات کانال رسمی داشته و در این سرویس فعالیت دارند . لازم به ذکر است کانال های رسمی در کنار تصویر خود یک علامت تایید به رنگ سبز دارند که وجه تمایز آنها با سایر کانال ها می باشد .     در این کانال ها به فعالیتهای کاربران جنبه رسمی داده می شود و از ایجاد صفحات غیر واقعی به نام کاربر جلوگیری می شود . وجه تمایز این کانال ها با سایر کانال های آپارات علامت تایید خاکستری رنگ کنار تصویر آنها می باشد .

 

کانال های اشتراکی آپارات :

این کانال ها مجموعه ای از ویدئو های غنی شده و ارزشمند با موضوعات مختلف می باشند . صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها برای کاربران مهمترین خصوصیت این نوع از کانال ها است . دسترسی سریع ، آسان و  بی واسطه به محتوای دلخواه آموزشی ، علمی و سرگرم کننده از مزایای کانال های اشتراکی است . همچنین صرفه جویی در هزینه به دلیل حذف هزینه های مازاد تولید کنندگان مانند هزینه تکثیر ، بسته بندی ، حمل و نقل ، توزیع و دسترسی فوری در هر مکان و زمان از دیگر مزایای این نوع کانال می باشند . لازم به ذکر است دسترسی به ویدئو های کانال های اشتراکی از طریق پرداخت حق اشتراک امکانپذیر است که این امر می تواند کسب درآمد برای تولید کنندگان محتوای ویدئویی به همراه داشته باشد . مزایای قابل توجه کانال های این شبکه اجتماعی باعث شده افراد زیادی در جهت رسیدن به اهداف خود از آن استفاه نمایند . ما در وب سایت تخصصی شبکه های اجتماعی  ” سونت باکس ” برترین کانال های آپارات را پس از آنالیز کارشناسی در اختیار شما قرار خواهیم داد .       

 

نتیجه تصویری برای معرفی آپارات

 

 

علاوه بر وجود قابلیت کانال در آپارات مهمترین ویژگی های این سرویس را می توان به شرح زیر بر شمرد :

  • اعلام گزارش دقیق و جامع مربوط به آمار و اطلاعات مرتبط به ویدئو ها ، نظرات ، بازدید ها و … به کلیه کاربران
  • امکان استفاده از QR Code آپارات برای مشاهده ویدئو ها از طریق محتوای متنی و قرار دادن آنها در وبسایت ها
  • قابلیت تلویزیون هوشمند ( پر مخاطبترین برنامه بر روی تلویزیون های ال جی و سامسونگ )
  • امکان افزایش بازدید و افزودن آدرس سایت و لینک انتهای هر ویدئو
  • دسته بندی ویدئو ها بر اساس موضوع آنها از قبیل ورزشی ، بانوان ، خبری ، سلامت ، سیاسی ، فناوری و …
  • برگزاری انواع مسابقات در دوره های زمانی مختلف
  • ارائه سرویس آپارات کودک با داشتن دسترسی آسان و مطمئن به کودکان و علاقمندان به تماشای کارتون

* آپارات کودک برای سرگرمی کودکان و آرامش خانواده از اینکه چه ویدئویی توسط فرزند آنها دیده می شود ایجاد شده است . تمام ویدئو ها متناسب با رده سنی کودکان بوده و محتوای آنها توسط گردانندگان سایت تهیه می شود . در این سرویس کاربران امکان بارگذاری و قرار دادن ویدئو را ندارند . همچنین والدین می توانند از قفل کودک نیز استفاده کنند . )      

 

نتیجه تصویری برای معرفی آپارات

 

قابلیت های آپارات بر اساس آخرین به روز رسانی

قابلیتهای موجود در شبکه اجتماعی آپارات را می توان به دو بخش امکانات مرتبط با ویدئو و امکانات مربوط به پروفایل به شرح زیر تقسیم بندی کرد .

امکانات مرتبط با ویدئو :

فایلهای ویدئویی موجود در آپارات برای تمام کاربران در دسترس بوده و کاربران بدون عضویت می توانند آن ها را مشاهده یا دانلود کنند . پرداخت یا عدم پرداخت هزینه برای مشاهده ویدئو ها توسط کاربری که محتوا را بارگذاری می کند تعیین می شود . مهترین امکانات مرتبط با ویدئو عبارتند از :

  • حداکثر 250 مگا بایت حجم ویدئو جهت بارگذاری برای کانال های عادی و 450 مگابایت برای کانال های رسمی
  • امکان بارگذاری ویدئو با فرمت های مختلف و همچنین بارگذاری و مشاهده ویدئو با فرمت
  • قابلیت درج زیر نویس در ویدئو
  • تگ گذاری بدون محدودیت ویدئو ها جهت مشخص کردن نوع محتوای آنها
  • امکان طبقه بندی و پوسته گذاری ویدئو در صورت داشتن شرایط آن توسط کاربر

امکانات مربوط به پروفایل :

هر کاربر می تواند پروفایل مربوط به خود در شبکه اجتماعی آپارات را ایجاد و کلیه موارد مربوط به ویدئو های بارگذاری شده توسط خود و آیتم های دیگر را از پروفایل شخصی مدیریت کند . مهترین امکانات مربوط به پروفایل عبارتند از :

  • دنبال کردن کاربران عضو شده
  • ارائه گزارش و آمار بازدید ویدئو ها در دوره های زمانی مختلف
  • ارائه تعداد لایک و نظرات ارسال شده کاربران درباره ویدئو های ارسالی
  • اطلاع رسانی به کاربر درباره تمامی موارد ذکر شده

 

نتیجه تصویری برای معرفی آپارات

 

 

پلتفرم های سازگار با آپارات

از اسمارت فون ، تبلت و کامپیوتر می توان برای استفاده از آپارات بهره گرفت. نسخه های پشتیبان و سازگار با این شبکه اجتماعی به شرح زیر می باشند :

  • نسخه های اپلیکیشن شبکه اجتماعی آپارات
  • نسخه تحت وب شبکه اجتماعی آپارات

 

نتیجه تصویری برای معرفی آپارات

 

امروزه آپارات بیش از چهار میلیون نمایش ویدئو در روز و 14 میلیون آی‌پی واحد بیننده در ماه را تجربه می‌کند و یکی از موفق‌ترین سایت‌های پخش ویدئو است. چندی قبل اکونومیست ارزش این شرکت را بالغ بر 30 میلیون دلار اعلام کرده بود. محمدجواد شکوری مقدم در مصاحبه  از چگونگی شکل‌گیری و رشد و شیوه کسب درآمد در “آپارات” صحبت می‌کند. خلاصه‌ای از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

آیا آینده خیلی روشنی بیرون از دانشگاه برای خود تصور می‌کردید که تحصیل در دانشگاه امیرکبیر را رها کردید؟

نه، لزوماً این‌طور نبود. آن هم در آن سن و سالی که من تصمیم به این کار گرفتم. مهم این بود که آدم برای خودش هدفی مشخص کند. البته آن زمان فضا مثل الان راه‌اندازی یک استارت‌آپ و فکر پولدار شدن نبود اما می‌دانستم اگر بخواهم شماره یک در کاری باشم باید روی آن تمرکز کنم. این‌طور بود که یک روز از سر کلاس آزمایشگاه فیزیک درس را رها کردم.

 

ار را چگونه شروع کردید؟

حدود دی‌ماه سال 83 اورکات که شبکه اجتماعی معروف آن زمان بود در ایران بسیار گل کرده بود و ما کشور سوم در استفاده از اورکات بودیم. به همین دلیل ما پروژه کلوب را به عنوان نمونه فارسی این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کردیم. آن موقع سرویس‌های اینترنت ایران تنها وبلاگ‌ها بودند و مردم از اینکه می‌توانستند در این فضا بنویسند و بازخورد بگیرند بسیار خوشحال بودند. از سرویس ما هم به دلیل اینکه آن موقع مای‌اسپیس و فیس‌بوک رواج نداشت استقبال شد. در حقیقت دنیای شبکه‌های اجتماعی این‌گونه که الان می‌بینید نبود. ضمن اینکه فارسی بودن کلوب برای مردم بسیار مهم بود. سه چهار سال بعد شرکت ما کمی بزرگ‌تر شده بود و ما شرکتی به نام صبا ایده تاسیس کرده بودیم. حدود سال 86 میهن‌بلاگ را از دو نفر که صاحب آن بودند، خریدیم. آن زمان میهن‌بلاگ جزو سه بلاگ برتر ایران بود

 

آپارات چگونه شکل گرفت؟ ایده آن از کجا آمده بود؟

ما در بهمن 89 تصمیم گرفتیم سرویس پخش ویدئو را به درخواست کاربران، به کلوب اضافه کنیم. رفتیم سراغ چند تا از سرویس‌های نوپای آن موقع که به ما سرویس بدهند و تعاملی با آنها ایجاد کنیم.اما به نتیجه‌ای نرسیدیم و تصمیم به ایجاد این سرویس توسط خودمان گرفتیم. در جلسات تصمیم‌گیری برای این سرویس به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل این سرویس از زیر سرویس بودن بالاتر است. این بود که سرویس را به عنوان یک سرویس جدا ایجاد کردیم و آن را آپارات نامیدیم.

در ابتدای کار پهنای باند چالش بسیار بزرگی برای ما بود و یک سال و نیم تقریباً این مشکل را داشتیم تا اوضاع پهنای باند اندکی بهتر شد. در دو ماه اول آپارات 40 مگابایت بر ثانیه پهنای باند ایجاد کرده بود که البته در حال حاضر ما به صورت میانگین 10 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند داریم.

 

 

 

روزانه چند ویدئو روی آپارات آپلود می‌شود؟

 در حال حاضر روزانه بیش از چهار هزار ویدئو آپلود می‌شود. البته این تعداد در حال رشد است.

 

 

تا چه حجمی ویدئو می‌توان آپلود کرد؟

تا 100 مگابایت برای کاربران معمول امکان‌پذیر است و برای بعضی کانال‌های رسمی تا 250 مگابایت نیز دسترسی برای آپلود ویدئو وجود دارد.  

 

فکر می‌کنید فیلتر بودن یوتیوب چقدر در پیشرفت آپارات موثر بوده است؟

خیلی زیاد. راستش را بخواهید ما باید واقع‌بین باشیم، صراحت داشته باشیم و به خودمان دروغ نگوییم. اما به هر حال فیلتر بودنش برای ما موثر بوده است. به هر حال نیازی وجود داشت و فرصتی بود که ما شناسایی کردیم و رویش کار کردیم و به اینجا رسیدیم. ما هم‌اکنون 16 میلیون دقیقه ویدئو روی آپارات داریم.            

 

 

 

سخن اخر:

از اپارات به عنوان یوتیوب ایرانی یاد می شود با فیلتر شدن یوتیوب و مشکل بارگذاری فیلم های ایرانی بسیاری از مردم از اپارات استفاده می کنند این در حالیست که بیشترین بازدید فیلم ها در اپارات ایرانی رقم میخورد اپارات با افزودن دیگر برنامه های به بخش فعالیت خود باعث بیشتر دیده شدن خود شد یکی از این نمونه ها فیلیمو اپارات می باشد که در ان سریال های نمایش خانگی برای بخش انلاین افزوده شدن که تماشای ان با اپراتور های معرفی شده رایگان می باشد و باید پرداخت ان با همان اپراتور ها صورت گیرد.   همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه آپارات (Aparat) پرداختیم. شما میتوانید به راحتی ویدئو های خود را در این سرویس عالی به اشتراک بگذارید تا به این وسیله ورودیهای بیشتری برای سایتتان بگیرید و اگر خوب سئو انجام بدهید و ویدئوی شما دارای محتوای مناسبی باشد میتونید در این کار بسیار موفق باشید. در پست های قبل درمورد نحوره صحیح سئو ویدئو و همچنین توضیحات دیگر در این زمینه اشاره شده است برای اطلاعات بیشتر در ارن زمینه ها میتوانید از مطالب گذاشته دیدن فرمایید.

 

  لبنکهای مفید (مطالب مرتبط):

 بهترین سایت های اشتراک ویدئو در ایران کدامند؟  

چرا سئو ویدئو مهم است؟ | 17 نکته مهم در مورد سئو ویدئو

چگونه ویدئو را سئو کنیم؟ | آموزش سئو کردن ویدئو در 8 مرحله

آموزش سئو ویدئو بهمراه 10 ویدئو آموزشی رایگان


بهترین سایت های خارجی اشتراک گذاری ویدئو کدامند؟

نتیجه تصویری برای ?Video sharing sites?‏

معرفی سایت های خارجی اشتراک گذاری ویدئو

در پست قبل سایتهای اشتراک گذاری ویدئو در ایران را معرفی کردیم و ویژگی های هر کدام را توضیح دادیم. در این مطلب به معرفی سایت هایی که برای اشتراک گذاشتن فیلم در خارج از ایران هستند میپردازیم. با ما همراه باشید.

افزایش بازدید ویدیو

برای اینکه ویدیو منتشر شده شما بازدید بیشتری داشته باشد حتما آن را در تمامی سایت های معروف اشتراک گذاری ویدیو خارجی یا ایرانی به اشتراک بگذارید. یکی از مهمترین دلیل های این کار کاربران وفاداری است که در این سایت ها وجود دارد، برای مثال برخی از کاربران تنها از سایت یوتیوب استفاده می کنند و برخی ویمو و غیره. هر سایت طرفداران خاص خود را دارد بنابراین با به اشتراک گذاری ویدئو خود در تمامی سایت ها می توانید مخاطبان مختلفی را به سایت خود جذب نماید. همچنین در پست های قبلی با عنوان های  چرا سئو ویدئو مهم است؟ | 17 نکته مهم در مورد سئو ویدئو، چگونه ویدئو را سئو کنیم؟ | آموزش سئو کردن ویدئو در 8 مرحله و آموزش سئو ویدئو بهمراه 10 ویدئو آموزشی رایگان  درمورد اهمیت ویدئو و نحوه ی بهینه سازی ویدئو ها توضیحاتی ارائه دادیم که برای اطلاعات بیشتر میتوانید از آن ها هم بازدید کنید.

نتیجه تصویری برای ?video?‏


معروف ترین سایت های اشتراک گذاری ویدیو خارجی

اشتراک ویدیو امروزه یکی از روش های محبوب برای افزایش بازدید و جمع آوری مخاطب از سراسر جهان است سایت های زیادی در جهان خدمات اشتراک گذاری ویدیو ارائه می نمایند که لیست بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدیو فارسی را می توانید مشاهده بفرماید. در میان سایت های خارجی سایت های ایرانی هستند که در این زمینه فعالیت می نمایند که از معروف ترین آنها می توان به یوتیوب اشاره نمود. اما به غیر از سایت اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب سایت های دیگری هستند که خدمات عالی به کاربران خود ارائه می نمایند. ایتروز لیست معروف ترین سایت های اشتراک گذاری ویدیو خارجی را در اختیار شما قرار داده تا با عضویت در این سایت ها ویدیو های خود را به اشتراک بگذارید.

نتیجه تصویری برای ?youtube?‏

بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو در جهان

YouTube

معروف ترین سرویس اشتراک گذاری فیلم در جهان و همچنین پس از گوگل دومین سایت پر بازدید و پر طرفدار دنیاست. خدمات اصلی این وبگاه بر اساس ویدیو طراح ریزی شده و کاربران می توانند هر ویدیو یی که می خواهند را در یوتیوب تماشا کنند.

YouTube  تقریبا با میلیون ها کاربر اینترنتی به غول اشتراک گذاری ویدئو تبدیل شده. یوتیوب تنها سرویس به اشتراک گذاری است که همه  در نظر سنجی ها از آن نام برده اند. ویدئو هایی که بر روی این سرویس اپلود می کنید در صورتی که از اکانت Basic استفاده می کنید باید کوچکتر از2 گیگابایت و کمتر از 10 دقیقه  باشند. YouTube هیچ محدودیتی برای تعداد ویدئو ها قائل نشده است در صورتی که 2گیگابایت و 10 دقیقه کمتر باشند. وقتی که ویدئو ی خود را آپلود کردید دیگر نمی توانید آن را ویرایش کنید ولی می توانید اطلاعات آنها را عوض کنید.YouTube به شما اجازه ی تغیر پلیر را به صورت رایگان می دهد.

کاربران در YouTube به خدماتی چون: بارگذاری، مشاهده و اشتراک گذاری ویدئو دسترسی دارند و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و HTML5 انواع ویدئوها مانند کلیپ های فیلم، کلیپ های تلویزیون و کلیپ های موسیقی و هم چنین ویدئوهای وبلاگ ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می دهد.

 

 

معرفی ابزارهای آفزایش بازدید در یوتیوب

 

همچنین این سرویس قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می توان در پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، وی، و ایکس باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخه? تلفن همراه این وب گاه به صورت یک نرم افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

پر بازدید ترین ویدیوی یوتیوب تا کنون «چارلی انگشت منو گاز گرفت» است. این ویدئو در سال 2011 منتشر شد. و تا کنون بیش از 375 میلیون بار بازدید شده است. بیشتر ویدئو های موجود در یوتیوب توسط کاربران عادی اشتراک گذاری می شوند اما شرکتها هم گاهی اقدام به انتشار ویدئو می کنند.

این شرکت سر انجام توسط گوگل در سال 2006 خریداری شد. و الان یکی از زیر شاخه های اصلی گوگل محسوب می شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که در بهینه سازی ویدئو ی سایت شما تاثیر گذار است انتشار ویدئوی مناسب است.

نتیجه تصویری برای سایت ویمیو

بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو در جهان

Vimeo 

ویمئو یک سرویس به اشتراک گذاری ویدئو با تاکید زیاد برروی ایجاد خلاقیت و ایجاد ارتباط است، شما نمی توانید ویدئو های تبلیغاتی بر روی این سرویس بگذارید همچنین همه ی ویدئو ها باید نسخه ی اصلی باشند. اکانت های Vimeo  به دو صورت هستند. اکانت Basic  که رایگان است و 500 مگابایت محدودیت در هفته دارد. که هفته ای یک ویدئو HD هم می توانید آپلود کنید. شما 3 آلبوم یک گروه و یک شبکه می توانید داشته باشید.در اکانت Basic  شما می توانید برای  ویدئو های خود محدودیت دسترسی بگذارید. با اپگرید کردن به اکانت Plus  شما می توانید ظرفیت خود را به 5 گیگابایت افزایش دهید همچنین محدودیت ویدئو های HD هم برداشته می شود همچنین به صورت نامحدود می توانید آلبوم و گروه و شبکه بسازید. اکانت های Plus  به شما امکان کنترل برای محدودیت دسترسی و همچنین انتخاب پلیر را می دهد. کاربران حرفه ای Vimeo در گذشته قابلیت آپلود ویدیوهایی با کیفیت 4K را داشته اند اما پلیر Vimeo امکان پخش آن را نداشت و تنها کاربران مجاز به دانلود آن ها بودند. به گفته این کمپانی البته از خیلی قبل تر توانایی استریم ویدیوهای 4K را داشته است اما با توجه به عدم پشتیبانی بسیاری از تلوزیون و مانیتور‌ها از این کیفیت، تصمیم خود را به عقب انداخته است.

این کمپانی خود را به عنوان بزرگترین عرضه بر تقاضای پلتفرم‌های روز دنیا تلقی می‌کند و به دنبال تطبیق خود با محصولات مدرنی نظیر تلوزیون اپل (Apple TV) و اپلیکیشن‌های iOS است.این در حالیست که برنامه ی ویرایش موبایل Vimeo یعنی Cameo برای پشتیبانی کردن از کیفیت 4K در آیفون های 6S و 6S Plus بروزرسانی شده و قابل دسترس می‌باشد.

 

نتیجه تصویری برای ?Viddler?‏

بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو در جهان

Viddler 

اگر از داشتن محدودیت زمانی خسته شده اید می توانید از Viddler  استفاده کنید چون تا زمانی که ویدئو ی  شما زیر 500 مگابایت باشد می توانید آن را هر چقدر که دوست دارید طولانی کنید. در کنار این 500 مگابایت شما محدودیت 2 گیگابایتی در ماه  هم دارید. اگر به جای اکانت شخصی Personal یک اکانت مشارکتی Partnership داشته باشید ممکن است تبلیغات هم همراه ویدئو ی شما باشد ولی در عوض محدودیتی برای ظرفیت ندارید. هردوی اکانت های Personal و partnership  رایگانند.

نتیجه تصویری برای ?Dailymotion?‏

بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو در جهان

Dailymotion

 

Dailymotion به شما اجازه ی انتخاب یکی از دو نوع اکانت را می دهد. اکانت Basic  به شما اجازه ی آپلود ویدئو تا 1 گیگابایت را می دهد.اگر شما ویدئو های غیر کپی را می خواهید اپلود کنید می توانید از اکانت Motionmaker  استفاده کنید. این نوع اکانت ها به منظور توزیع ویدئو های Creative commons  هستند و به شما اجازه ی اپلود ویدئو های HD  را می دهند . Motionmaker  ها در صفحه های اول نتایج جستجو بیشتر وجود دارند.

Dailymotion جذب کاربران از سراسر جهان--این یکی از ترین محبوب متنوع و وب سایت های اشتراک ویدئو در وب است. بسیاری از فیلم ها در Dailymotion تمایل به حرفه ای تر در طبیعت. آنها newscasts تبلیغات و فیلم های کوتاه است. این سایت به اشتراک گذاری ویدئو caters به مخاطبان ارائه می دهد بسیاری از مخاطبان و ویژگی های مربوط. شما می توانید فیلم را با کادر جستجو جستجو یا فهرست مطالب بسیاری از فیلم های مورد علاقه خود را پیدا کردن. و همه از فیلم پیش نمایش تصویر.

نتیجه تصویری برای ?The most popular video sharing sites?‏

سخن آخر

این اطلاعات تخصصی در سرویس های اشتراک گذاری مختلف معمولا در قسمت Help پیدا می شوند، و به صورت واضحی بیان نشده اند. و همچنین این مطالب نتیجه ی تحقیق و بررسی چندین سایت بوده است و به طور جامع در اختیارتان هست. امیدوارم از خواندن این مطلب استفاده کرده باشید.

 

لینک های مفید:

 بهترین سایت های اشتراک ویدئو در ایران کدامند؟   

چرا سئو ویدئو مهم است؟ | 17 نکته مهم در مورد سئو ویدئو

چگونه ویدئو را سئو کنیم؟ | آموزش سئو کردن ویدئو در 8 مرحله

آموزش سئو ویدئو بهمراه 10 ویدئو آموزشی رایگان